Дидактичні ігри до теми "Природне довкілля"
ВІДГАДАЙ НА СМАК
Мета: учити дітей розрізняти за смаком яблуко,
грушу, сливи, виноград, моркву, капусту, помідор, огірок; визначати — овоч це
або фрукт; розвивати мовлення; виховувати увагу.
Матеріал: на тарілочці лежать розрізані на
шматочки та накриті серветкою овочі та фрукти.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям заплющити очі та
скуштувати овоч або фрукт. Дитина куштує, відгадує, що це, а потім називає: це
овоч або фрукт.
ЗВАРИМО СМАЧНИЙ БОРЩ
Мета: учити дітей називати український посуд
(горщик, миска, ложка, глечик); учити обирати потрібні овочі для борщу;
розвивати логічне мислення, уважність.
Матеріал: посуд (горщик, ложка, миска, глечик);
муляжі овочів та фруктів.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям «зварити» українську
страву — борщ. Діти називають посуд, у якому вони «варитимуть» борщ, та
обирають його серед поставленого перед ними. Викликані діти обирають серед
покладених перед ними овочів та фруктів потрібні овочі для борщу і складають їх
у горщик.
Діти по черзі обирають овочі, а решта дітей
знаками показують: так чи ні.
ЩО ДЕ РОСТЕ
Мета: розширювати й уточнювати уявлення дітей про
овочі та фрукти (де вони ростуть); розвивати пам’ять, мовлення, уважність.
Матеріал: вирізані овочі та фрукти, макет дерева,
макет городу.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям по черзі підійти до
столу і взяти один овоч або фрукт, назвати його, визначити, де він росте та
відповідно покласти на макет городу або повісити на макет дерева. Наприклад:
дитина бере яблуко і розповідає: «Це яблуко, воно росте в саду на дереві»,
потім підходить до макета дерева і вішає вирізаний фрукт на нього.
ДЕ ЖИВУТЬ ВІТАМІНИ
Мета: учити дітей відбирати тільки ті картинки,
на яких намальована корисна для здоров’я їжа; розвивати уважність, пам’ять,
мислення.
Матеріал: іграшковий ведмедик; предметні картинки
із зображенням овочів, фруктів, цитрусових, морозива, цукерок, печива, торта
тощо.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям «полікувати» ведмедика
Мишка не пігулками, а вітамінами. Для цього потрібно обрати тільки ті картинки
з зображенням продуктів, у яких «живуть» вітаміни. Діти по черзі або підгрупами підходять та
вибирають картинки, називають предмет, а решта дітей знаками показують: чи
згодні вони з тим, що там «живуть» вітаміни чи ні. Якщо завдання виконано правильно, то дитина кладе картинку
біля ведмедика.
УПІЗНАЙ ЗА ОПИСОМ
Мета: удосконалювати знання дитини про овочі та
фрукти; учити знаходити предмет за описом; розвивати уважність,
дисциплінованість.
Матеріал: муляжі овочів, фруктів та цитрусів.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям знайти той предмет,
який він опише. Вих о в а т е л ь. Кругле, жовте, з червоним бочком, буває
кислосолодким, росте на дереві, корисне. Дитина виходить, обирає серед муляжів
яблуко, показує його дітям, а діти знаками відповідають: згодні вони чи ні.
УПІЗНАЙ ТВАРИНКУ ЗА ОПИСОМ
Мета: удосконалювати знання дітей про свійських
тварин; учити знаходити картинки за описом; розвивати уважність, пам’ять,
мислення.
Матеріал: предметні картинки зі свійськими
тваринами.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям знайти ту тварину, яку
він опише.
Вих о в а т е л ь. Ця тварина має голову, вушка,
гострі зуби, тулуб, ноги, хвіст. Вона охороняє будинок, любить гризти кістки.
Дитина виходить і знаходить картинку з собакою,
показує її дітям, а діти знаками відповідають: згодні вони чи ні.
ХТО ЩО ЇСТЬ
Мета: закріплювати знання
дітей про свійських тварин (що вони їдять); розвивати мислення, увагу, пам’ять;
виховувати бажання піклуватися про свійських тварин.
Матеріал: предметні картинки із зображенням
свійських тварин та їжі для них, фланелеграф.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям «погодувати» тварин на
подвір’ї бабусі Одарки. Вихователь викликає дітей парами. Одна дитина називає
тварину і виставляє її на фланелеграф, а друга — шукає для неї їжу, ставить
картину поруч із твариною.
ХТО ЯК КРИЧИТЬ
Мета: розвивати вміння дітей звуконаслідувати
голоси тварин; закріплювати знання про свійського птаха півня; виховувати
бажання піклуватися про тварин.
Матеріал: набір іграшок «Свійські тварини».
ХІД ГРИ
Вихователь виставляє іграшки на стіл, запитує:
хто це, де живе, як кричить.
ТВАРИНИ ТА ЇХ МАЛЯТА
Мета: учити дітей знаходити малят свійських
тварин та називати їх; розвивати пам’ять, мовлення, увагу.
Матеріал: серія картинок «Свійські тварини з
малятами».
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям допомогти свійським
тваринками. Необхідно знайти малят, які загубилися. Діти працюють парами.
Одна дитина бере тварину, друга шукає. Діти
повинні назвати тварину та її дитинча.
ХТО ДЕ СТОЇТЬ
Мета: учити дітей орієнтуватися у просторі;
розуміти поняття «ліворуч», «праворуч», «біля», «перед», «за», «угорі»;
розвивати мислення, пам’ять.
Матеріал: картинки з зображенням свійськіх
тварин, будинок.
ХІД ГРИ
Вихователь показує картинки із зображенням тварин
та їх дитинчат і пропонує дітям назвати їх (собака і цуценя, кішка і кошеня,
корова і теля тощо). Картинки виставляються на підставку, в тому самому
порядку, у якому показуються. Після цього, показуючи, наприклад, на кішку,
вихователь запитує: «Хто стоїть поряд із нею?» Діти відповідають.
Гра триває, поки діти не назвуть усіх тварин та
їх дитинчат.
ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ
Мета: учити дітей називати диких та свійських
тварин; класифікувати їх, розвивати мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов
до природи.
Матеріал: набори іграшок: «Свійські тварини»,
«Дикі тварини»; ялинки; бабуся; будинок.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям узяти іграшку, назвати
її та «оселити» її там, де вона живе. Якщо це дика тварина, то дитина ставить
іграшку біля ялинок, а якщо свійська — біля будинку бабусі.
ХТО ПРИЙШОВ
Мета: учити дітей правильно називати тварин та
їхніх дитинчат; упізнавати тварин за голосом та відтворювати їхні звуки;
виховувати бережливе ставлення до них.
Матеріал: мотузок і дзвоник.
ХІД ГРИ
Діти сидять на стільчиках. На деякій відстані від
них протягнуто мотузок, до якого підвішений дзвоник на висоті зросту дітей.
Вихователь підкликає до себе двох-трьох дітей і домовляється: хто з них ким буде.
До мотузка підбігає перша дитина, підстрибує і
тричі дзвонить.
Ді т и. Хто прийшов?
Дитина. Гав-гав-гав!
Діти відгадують, що прийшов собака. Дитина, яка
зображує собаку, сідає на місце. До дзвінка підбігає інша дитина — гра
продовжується.
ХТО ДЕ ЖИВЕ
Мета: учити дітей називати диких та свійських
тварин; класифікувати їх, розвивати мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов
до природи.
Матеріал: набори іграшок: «Свійські тварини»,
«Дикі тварини»; ялинки; бабуся; будинок.
ХІД ГРИ
Діти сидять на стільчиках групами по 4–5 осіб.
Кожна група зображує певних тварин чи птахів. Вихователь домовляється з кожною
групою дітей, голоси якої тварини чи птаха вони наслідуватимуть. Потім обходить
«будиночок», стукає і запитує: «Хто в цій хатинці мешкає?» Діти відповідають: «Ко-ко-ко!»
Вихователь відгадує: «Тут мешкають кури». Стукає в інший будиночок і знову запитує.
Гра проводиться кілька разів, потім вона
ускладнюється тим, що відгадує не вихователь, а самі діти.
СКАЖИ: ЯКА?
Мета: учити дітей добирати прикметники до іменників;
розвивати мислення, мовлення, увагу.
Матеріал: м’яч.
ХІД ГРИ
Вихователь кидає дітям по черзі м’яч.
Вих о в а т е л ь. Осінь яка? Сонечко яке? Трава
яка?
Дитина ловить м’яч, добирає прикметник, потім
кидає м’яч назад вихователеві.
ВИЗВОЛИ ПТАШКУ З КЛІТКИ
Мета: учити дітей упізнавати і називати птахів;
розвивати зорову пам’ять, мислення; виховувати любов до природи.
Матеріал: намальована клітка; картинки птахів
(горобець, голуб, ворона, ластівка, шпак, синиця).
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям «визволити птахів із
клітки». Для цього необхідно знайти пташку і правильно її назвати. Дитина
називає пташку. Якщо дитина неправильно назвала пташку, то пташка «залишається
в клітці».
ЗНАЙДИ В БУКЕТІ ТАКИЙ ЛИСТОЧОК, ЯКИЙ Я ПОКАЖУ
Мета: розрізняти та називати листя зі знайомих
дерев; пригадувати назви дерев; розвивати мовлення дітей; виховувати в них
увагу та естетичні почуття.
Матеріал: у кожної дитини однакові букети з 3–4
листочків (клена, дуба, ясена, берези); один букет у вихователя.
ХІД ГРИ
Вихователь роздає дітям букети, а один залишає
собі. Потім показує якийсь листочок, наприклад кленовий і говорить: «Раз, два,
три — такий самий листочок покажи!» Діти піднімають руки і показують кленові
листочки. Гру повторюють кілька разів, використовуючи всі листочки букету.
ВІДГАДАЙ: ЩО В РУЦІ
Мета: учити дітей розрізняти та називати овочі,
фрукти за кольором, формою; виховувати інтерес до природи.
Матеріал: овочі та фрукти.
ХІД ГРИ
Діти утворюють коло, закладаючи руки за спину.
Вихователь кладе в їхні руки овочі та фрукти, потім показує щось з овочів або
фруктів, а діти повинні визначити на дотик, який овоч або фрукт лежить у руці. Ті, хто мають такий
самий предмет, підбігають до вихователя.
ЗНАЙДИ ЛИСТОЧОК, ЯКИЙ Я НАЗВУ
Мета: учити дітей знаходити з дерева листочок;
розвивати пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.
Матеріал: листки з клена, каштана, тополі, липи,
горобини.
ХІД ГРИ
На килимку розкладені засушені листочки з дерев.
Вихователь називає листочок із дерева, а дитина повинна його знайти. Решта
дітей знаками показують: згодні вони чи ні.
ДЕРЕВА ТА ЇХ ПЛОДИ
Мета: учити дітей добирати плоди до дерев;
розвивати зорову пам’ять, увагу.
Матеріал: ілюстрації дерев (ялинка, горобина,
каштан, липа, клен); картинки (шишка, горобина, каштан, липове насіння, кленова
крилатка).
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує назвати виставлені дерева, а
потім знайти їх плоди.
НАЗВИ ПТАШКУ (словесна гра)
Мета: учити дітей упізнавати і називати птахів;
розвивати зорову пам’ять, мислення; виховувати любов до природи.
Матеріал: картинки птахів (горобець, голуб,
ворона, ластівка, шпак, синиця).
ХІД ГРИ
Перед дітьми виставлені пташки, а вихователь
пропонує їм назвати їх. Дитина називає пташку, показує її, решта дітей знаками
показують: згодні вони чи ні.
З ЯКОГО ДЕРЕВА ЛИСТОЧОК АБО ПЛІД
Мета: учити дітей добирати листочки та плоди до
дерев; розвивати зорову пам’ять, увагу.
Матеріал: ілюстрації дерев та листочків (ялинка,
горобина, каштан, липа, клен); картинки (шишка, горобина, каштан, липовее
насіння, кленова крилатка).
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує назвати виставлені дерева, а
потім знайти їх плоди та листочки.
ЯКОЇ КВІТКИ НЕ СТАЛО
Мета: учити дітей називати квіти «куточка
природи» (традесканція, фіалка, амазонська лілія, бегонія); розвивати зорову пам’ять;
виховувати бажання піклуватися про рослини.
Матеріал: квіти «куточка природи».
ХІД ГРИ
Вихователь виставляє на стіл рослини з «куточка
природи», діти називають їх. Вихователь пропонує дітям заплющити очі та ховає
одну рослину.
Діти розплющують очі, вони повинні відгадати:
якої квітки не стало, назвати її.
ДОГЛЯНЕМО КВІТИ
Мета: закріплювати вміння дітей доглядати
рослини «куточка природи»; обирати потрібні речі для догляду; розвивати
пам’ять, уважність; виховувати бажання піклуватися про рослини.
Матеріал: лійка; ганчірка; палиця для рихлення;
пульверизатор та непотрібні для догляду речі (іграшка, камінь, книга тощо).
ХІД ГРИ
На столі лежать речі, вихователь пропонує дітям
обрати тільки ті речі, що потрібні для догляду рослин. Діти обирають речі та
називають, що ними роблять.
ЯКИЙ НАСТРІЙ У РОСЛИН
Мета: продовжувати вчити дітей доглядати рослини
«куточка природи»; розвивати фантазію, мислення; виховувати любов до природи.
Матеріал: квіти «куточка природи», квіти з
жовтим листям та квіти з прив’ялим листям.
ХІД ГРИ
На столі виставлені різні рослини «куточка
природи». Діти визначають, у якої квітки який настрій, і пояснюють свою думку.
МАГАЗИН КВІТІВ
Мета: закріплювати назви та зовнішні ознаки
квітів, що ростуть у «куточку природи»; учити описувати рослини двома-трьома
реченнями; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять.
Матеріал: рослини «куточка природи».
ХІД ГРИ
Вихователь-«продавець» пропонує дітям «купити»
квіти, але «купити» рослини можна лише тоді, як буде названа та описана квітка.
Наприклад: «Це фіалка, у неї кругле, невелике, пухнасте листячко. Її квіти
маленькі, гарні, ніжні, фіолетового кольору».
ХТО В ЛІСІ ЖИВЕ
Мета: закріплювати знання дітей про диких
тварин; розвивати пам’ять, мовлення; виховувати любов до тварин.
Матеріал: набори іграшок: «Дикі тварини» та
«Свійські тварини».
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям обрати серед
іграшкових тварин тільки ті, які живуть у лісі.
ПІДБІЖИ ДО ДЕРЕВА, ЯКЕ Я НАЗВУ
Мета: закріплювати вміння дітей називати і
знаходити дерева на майданчику; розвивати зорову пам’ять, уважність; виховувати
любов до природи.
Матеріал: дерева майданчика.
ХІД ГРИ
Вихователь починає розповідати про дерево.
Спочатку він зазначає: який стовбур у дерева, як розташовані гілочки, яке за
кольором та формою листя. Опис наводиться в уповільненому темпі для
того, щоб діти змогли розглянути всі дерева.
Завершивши описувати, вихователь запитує дітей: «Про яку рослину я вам
розповідала?»
Діти повинні назвати дерево та підбігти до
нього.
ЗНАЙДИ КВІТКУ
Мета: закріплювати вміння дітей знаходити та
називати квіти «куточка природи».
Матеріал: квіти «куточка природи».
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям знайти квітку, яку він
називає. Діти знаходять її, повторюють її назву.
ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК
Мета: закріплювати вміння дітей називати овочі
та їх колір; розвивати зорову пам’ять, увагу.
Матеріал: «чарівний мішечок», овочі.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям по черзі витягти з
«чарівного мішечка» овоч, назвати його та його колір. Вихователь може
запропонувати, не дивлячись у мішечок, знайти те, що він скаже. По черзі
грають усі діти.
УПІЗНАЙ ТВАРИН (словесна гра)
Мета: закріплювати вміння дітей упізнавати
свійських тварин за їх звуконаслідуванням; розвивати фонематичний слух, увагу.
ХІД ГРИ
Варіант І
Вихователь звуконаслідує тварин, а діти їх
відгадують.
Варіант ІІ
Вихователь викликає до себе дитину, на вушко
називає їй тварину. Дитина звуконаслідує названу тварину, а діти відгадують.
ОВОЧІ, ФРУКТИ
Мета: закріплювати вміння дітей знаходити
названі овочі або фрукти; розвивати увагу, пам’ять.
Матеріал: муляжі овочів та фруктів.
ХІД ГРИ
На столі перед дітьми на тарілочках лежать овочі
та фрукти, вихователь по черзі викликає дітей і просить знайти той чи інший
овоч або фрукт. Дитина знаходить його. Діти знаками показують: згодні вони з
вибором чи ні.
НАЗВИ ДЕРЕВО
Мета: учити дітей упізнавати і називати дерева
майданчика; розвивати зорову пам’ять; виховувати любов до природи.
Матеріал: дерева майданчика.
ХІД ГРИ
Вихователь підводить дітей до дерев майданчика і
просить нагадати назву цього дерева.
Вих о в а т е л ь. Хто швидше знайде березу?
Один, два, три — до берези біжи! Діти повинні знайти дерево та підбігти до
певної берези.
Гра триває, поки діти не стомляться.
ЩО НАМ ОСІНЬ ПРИНЕСЛА (словесна гра)
Мета: закріплювати з дітьми ознаки осені та її
дари; розвивати пам’ять, мислення, мовлення.
Матеріал: різнокольорові листочки, овочі,
фрукти, картина «Осінь».
ХІД ГРИ
Вихователь виставляє перед дітьми картину
«Осінь», просить назвати пору року, пригадати: які дари принесла осінь людям.
Для підказки на столі розкладені овочі, фрукти, різнокольорові ли с-
точки.
ЗИМОВІ РОЗВАГИ
Мета: закріплювати знання дітей про зимові
розваги; розвивати мовлення, увагу; виховувати любов до різних пір року.
Матеріал: сюжетні картинки на тему «Зимові
розваги».
ХІД ГРИ
Діти розглядають сюжетні картинки і
розповідають: у які ігри діти люблять гратися взимку.
ВЕСНА ЯКА? (словесна гра)
Мета: закріплювати з дітьми ознаки весни; учити
добирати прикметники до іменників; розвивати мовлення, пам’ять, мислення.
Матеріал: м’яч.
ХІД ГРИ
Вихователь кидає дітям по черзі м’яч.
Вих о в а т е л ь. Весна яка? Навесні трава яка?
Навесні сонечко яке?
Дитина відповідає на запитання і кидає м’яч
вихователеві.
ПОРИ РОКУ
Мета: учити дітей називати пори року за їх
ознаками, знаходити відповідні картинки; розвивати зорову пам’ять, увагу.
Матеріал: великі картини з порами року та
маленькі картки з порами року для всіх дітей.
ХІД ГРИ
На стільцях перед дітьми стоять картини з порами
року. На килимку лежать картки. Вихователь пропонує кожній дитині взятии одну
картку і підійти до картини з відповідною порою року. Далі необхідно назвати
свою пору року, пояснити, чому саме дитина підійшла до тієї чи іншої картини.
КОЛИ ЦЕ БУВАЄ (словесна гра)
Мета: учити дітей називати пори року за їх
ознаками; розвивати мислення, пам’ять, увагу.
Матеріал: картинки з порами року, загадки про
пори року.
ХІД ГРИ
Вихователь загадує дітям загадки про пори року,
діти їх відгадують, знаходить відповідні пори року на картинках і виставляють
їх на мольберт.
• Сніг на полях,
Лід на річках
Хуга гуляє,
Коли це буває? (Узимку)
• Зійшли сніги, шумить вода,
Земля вже квіти викида.
Буяє травка молода,
Все мертве оживає,
Коли це буває? (Навесні)
• Сонце пече, липа цвіте,
Вишня поспіває,
Коли це буває? (Улітку)
• Голі поля, мокне земля,
Дощ поливає, коли це буває? (Восени)
Я ОПИШУ, А ТИ — ВІДГАДАЙ
Мета: учити дітей називати пори року за їх
ознаками; розвивати мислення, пам’ять, увагу.
Матеріал: картинки з порами року.
ХІД ГРИ
Вихователь описує пору року, а діти її
відгадують.
Вих о в а т е л ь. У цю пору року діти
полюбляють кататися на санчатах, ліпити сніговика.
Діти відповідають або піднімають картку із
зображенням зими.
ЩО СХОЖЕ НА СОНЕЧКО?
Мета: закріплювати знання дітей про сонце, його
форму, колір розвивати зорову пам’ять, логічне мислення.
Матеріал: сонечко, предметні картинки.
ХІД ГРИ
На килимку лежать предметні картинки. Вихователь
пропонує дітям узяти тільки таку картинку, яка схожа на сонце (наприклад:
яблуко, м’яч, вишня, апельсин).
Діти по черзі показують свої картки і пояснюють:
чому вони взяли саме цю картку. (Наприклад: «У мене м’яч, тому що він круглий
як сонечко».)
КОМУ СОНЕЧКО ПОТРІБНЕ
Мета: закріплювати знання дітей про властивості
сонця (кому воно потрібне); розвивати пам’ять, мислення, увагу.
ХІД ГРИ
Вихователь називає дітям предмети. Якщо цьому
предмету сонеч ко потрібне, то діти піднімають руки, нібито «промінчики сонця».
Якщо не потрібне — присідають.
ДЕНЬ — НІЧ
Мета: закріплювати знання дітей про частини
доби, дії людей
уночі, удень; розвивати уважність.
ХІД ГРИ
Вихователь називає дії людей удень або вночі.
Діти, якщо це «день», стрибають, кружляють, танцюють, ходять, а якщо «ніч» —
присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.
ХТО ЗАЙВИЙ
Мета: учити дітей обирати із ряду тварин зайву,
пояснювати, чому вона зайва; розвивати логічне мислення, уважність.
Матеріал: картинки з дикими тваринами і однією
свійською твариною, пташка, квітка, комашка, набірне полотно.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям розглянути на
набірному полотні картинки, знайти зайву із ряду диких тварин і пояснити, чому
той або інший предмет зайвий. Наприклад: «Зайва кішка, тому що вона — свійська
тварина».
ПЕРЕЛІТНІ ТА ЗИМУЮЧІ ПТАХИ
Мета: учити дітей упізнавати і називати зимуючих
та перелітних птахів; класифікувати їх; розвивати зорову пам’ять, увагу,
мислення.
Матеріал: картинки з перелітними та зимуючими
птахами, набірне полотно.
ХІД ГРИ
Перед дітьми на килимку розкладені картки з
птахами. Вихователь пропонує дітям по черзі взяти одну картку, назвати пташку.
Якщо пташка перелітна, то поставити її вгорі на набірному полот-
ні, якщо зимуюча — внизу.
ХТО ЯК КРИЧИТЬ
Мета: закріплювати вміння дітей звуконаслідувати
птахів; розвивати уважність; виховувати любов до природи.
Матеріал: картинки із зображенням ворони,
синиці, горобця, дятла, сови.
ХІД ГРИ
Вихователь показує дітям по черзі картки із
птахами, діти їх звуконаслідують, а потім називають.
ЯКОЇ ПТАШКИ НЕ СТАЛО
Мета: продовжувати вчити дітей упізнати і
називати птахів; розвивати зорову пам’ять, уважність; виховувати старанність.
Матеріал: картки із зображенням птахів, набірне
полотно.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям поглянути на набірне
полотно, назвати всіх пташок, заплющити очі. Він ховає одну пташку, а діти
повинні відгадати: кого сховав вихователь.
НАЗВИ ПТАШКУ (словесна гра)
Мета: продовжувати вчити дітей упізнавати і
називати перелітних птахів; розвивати пам’ять, увагу; виховувати любов до
птахів.
Матеріал: картки із зображенням пташок
(ластівка, шпак, журавель).
ХІД ГРИ
Перед дітьми на набірному полотні — птахи.
Вихователь пропонує дітям назвати птахів. Хто правильно називає пташку, той
отримує фішку.
ХТО ЗАЙВИЙ
Мета: учити дітей знаходити зайвий предмет серед
птахів, пояснювати: чому він зайвий: розвивати логічне мислення, пам’ять,
уважність; виховувати дисциплінованість.
Матеріал: набірне полотно, птахи, метелик,
квітка, тварина, дерево.
ХІД ГРИ
Дітям пропонується знайти зайвий предмет серед
птахів на набірному полотні і пояснити: чому цей предмет зайвий. Наприклад:
«Зайвий метелик, тому що він — комашка».
ЩО ЗМІНИЛОСЯ?
Мета: учити дітей помічати в пейзажах зміни;
розвивати зорову пам’ять, увагу; виховувати посидючість.
Матеріал: весняний пейзаж, пташка, сонечко,
квітка, тварина.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям розглянути весняний
пейзаж. Потім діти заплющують очі, вихователь у цей час щось змінює щось у
весняному пейзажі (додає пташку, прибирає сонечко, додає квітку тощо).
Діти розплющують очі та називають, що змінилося.
З ЯКОГО ДЕРЕВА ЛИСТОЧОК
Мета: учити дітей упізнавати і називати листя з
дерев; розвивати зорову пам’ять, увагу.
Матеріал: засушені листочки з дерев майданчика,
дзвіночок.
ХІД ГРИ
На килимку по колу розкладені листочки з дерев.
Діти бігають навколо листя, поки дзвенить дзвоник. Щойно дзвоник замовкає —
діти зупиняються і по черзі називають, з якого дерева листо-
чок, біля якого вони зупинилися.
УПІЗНАЙ ЗА ОПИСОМ
Мета: учити дітей упізнавати дерева та кущі за
описом; розвивати уважність, пам’ять.
ХІД ГРИ
Вихователь описує дерева, кущі, а діти повинні
відгадати дерево або кущ. Наприклад: високе, струнке; усі його гілочки
спрямовані за стовбуром угору; улітку з нього летить пух тощо.
ЖИВЕ — НЕЖИВЕ
Мета: учити дітей розпізнавати, які предмети
належать до живої природи, а які — до неживої; розвивати пам’ять, уважність,
логічне мислення.
Матеріал: предметні картинки.
ХІД ГРИ
Вихователь показує предметні картинки, діти
називають, що на них зображено. Якщо цей предмет належить до живої природи, то
діти стоять на місці, якщо до неживої природи — присідають.
Комментариев нет:
Отправить комментарий